Subject: BME Kognitív Tudományi Tanszék házi kollokvium sorozata
From: Jakab Zoltán <[email-masked]>
To: ALbu Mónika <[email-masked]>, 'Anna Babarczy' <[email-masked]>, [email-masked], [email-masked], [email-masked], Garab Edit Anna <[email-masked]>, [email-masked], [email-masked], Ivády Rozália Eszter <[email-masked]>, [email-masked], "Kovacs, Gyula" <[email-masked]>, Agnes Lukacs <[email-masked]>,Máthé Judith <[email-masked]>, [email-masked], [email-masked], Csaba Pleh <[email-masked]>,'Pogány Gábor' <[email-masked]>,Racsmány Mihály <[email-masked]>, [email-masked], vs
Date: Mon, 06 Feb 2006 13:26:11 +0100

Sorozatunk következő előadása február 13-án hétfőn 4 órakor lesz a BME 
St épület 320-as termében.

Előadó: Geier János

Cím: Hermann, White effektus, és egyéb világosságkontraszt jelenségek: 
fenomenológia és komputációs modell

Informális absztrakt:

Sikerült kitalálni és kidolgozni egy alternetív modellt a Hermann 
illúzió - szinusz diszillúzió jeleségkörre. Ebből mont már majdnem kész 
egy cikk (Bernáttal és Sérával), és van egy számítógép szimulációm is 
(ez későbbi cikk témája) ami gyönyörűen mutatja az új modell 
működőképességét. Sőt: ugyanezt az algoritmust alkalmazva az ismert 
lightness/brightness illúziókra (klasszikus szimultán kontraszttal 
kezdve a Mach sávokon és Chevreaul illúzión át a Logvinenko és Adelson 
illúzióig és a White effektig), azokat is jól modellezi. (Input kép az 
eredeti ábra, output képként pedig egy olyant kapunk, ami hasoló az 
eredetihez, de a fényességviszonyok már az illúzió szerint alakulnak. 
Vagyis ahol foltot látunk, oda foltot tesz, ahol sötétebbet látunk a 
valóságosnál, azt sötétebbre veszi, stb. Ez a hatás megmérhető a 0..255 
gray skálán.)

Az előadótól elnézést kérek, hogy ezt a szöveget használom 
absztraktként, (és a címet is én fogalmaztam), az idő rövidsége miatt 
tettem.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk.

Jakab Zoltán